Thursday, 26 September 2013

Cara Hilangkan Jerawat

ASSALAMUALAIKUM !

Jawab dulu salam tu :)
Lama tak post :D Hampa semua macam mana ? Sihat ?
Harini Podziah nak kongsi cara-2 nak hilangkan jerawat *GayaMacamDoktor*
Remaja memang ada masalah jerawat kan ? Podziah pun ada . Serius tak suka -_-
Ni haa , cara-2 nak hilangkan jerawat . Try tengok . Mungkin berkesan :D

1. Rendam sehelai daun sirih di dalam segelas air panas atau di dalam bekas yang sesuai. Tunggu hingga sejuk dan daun layu. Selawat Nabi sebanyak tiga kali dan basuh muka dengan air tersebut. Selepas itu jangan dilapkan, biarkan hingga kering sendiri. Kemudian bilas dengan air bersih hingga cuci.
2. Ambil beberapa helai daun jambu biji yang masih muda, bahagian pucuknya. Cuci hingga bersih dan ramas daun tersebut dengan air. Kemudian cuci muka anda dengan air perahan jambu biji tersebut. InsyaAllah, anda dapat lihat hasilnya setelah beberapa hari.
3. Ambil sedikit asam jawa dan beberapa inci kunyit hidup. Tumbuk kunyit itu dan campurkan dengan asam jawa dan sedikit air. Setelah campuran itu sebati, sapu ratakan ke seluruh muka anda. Biarkan kira-kira 20 minit. Kemudian ketika anda mandi , basuhlah dengan bersih . Jika selalu diamalkan , muka anda akan sukar ditumbuhi jerawat dan kulit menjadi lebih halus.
4. Sediakan campuran bedak sejuk dengan garam dan air asam jawaSelawat pada Nabi tiga kali. Sapukan di tempat jerawat. InsyaAllah, jerawat akan beransur hilang.
5. Basuh muka dengan air basuhan beras. Biarkan ia kering sendiri. Setelah kering cuci dengan air bersih. Amalkan selalu.
Hah , dah try ? Boleh dak ? Boleh dak ? Hilang dak ? Dak lagi kan ? Hahhahahaa .
Memang laaa dak lagi . Takkan lepas try sekali terus hilang :3 Memang tak laaa :p
Dia kena amalkan selalu :D Semoga berjaya ;)



Wednesday, 10 July 2013

Budak Form 1 Sekolah Aku ! !

Assalamualaikum . *JawabDulu*
Hello Hello Hello . Podziah disini . Ada orang rindu dak ? Sah-sah la tak dak . Kan ? :D
Harini Podziah nak cerita tentang budak FORM 1 sekolah Podziah yang terchenta . Buweekkkk !!
Ada dak budak JUNIOR sekolah hampa yang perangai gila-gila ?
Sekolah Podziah ada . Podziah nak cerita tentangggggggg ............

Hafni Nazifa 
 Yang pakai tudung tu dia la . Yang tak pakai tudung tu adik dia . Dia spesies perangai gila-gila . Tapi baik bebenor dia tu . Dia segakkan ? Nak ngorat . Dipersilakan . Nak ngorat dekat mana ? Tengok sebelah --> https://www.facebook.com/hafny.deqwan?fref=ts 
dan juga sini --> https://twitter.com/hafnydrew 
Cukup la tu . Belum tentu anda dilayan . Hahahhaa . Oh lupa ! Nah link blog dia -->
 http://hafnyyyynazyyyfa.blogspot.com/ Okey . Setakat tu ja . Nak tau lagi, tanya dia sendiri .

Siti Nurillya Maisarah
 Dia yang NUMBER 3 dari KANAN . Dia segak ? Semestinya . Nak ngorat ? Tak mungkin . Anda takkan dilayan . Dia ada crush . Ops ! Maaf Illya . Nak tau lebih lanjut ? Pi cari sendiri kat sekolah Podziah . Sekolah mana ? Ish ! Kan dah bagitau haritu . Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Perempuan Kangar, Perlis . Dia naik bas sekali dengan Podziah . Perangai macam Hang Jebat . Hahahaha . Jangan marah :D Perangai gila-gila . Setiap hari dia kacau Podziah . Habis tak dak kerja la tu . Tapi dia baik (Y)

Nurul Atikah
 Dia yang NUMBER 2 dari KIRI . Dia segak ! Semua ciptaan ALLAH cantik . Nak ngorat? Klik kat sebelah ni --> https://www.facebook.com/qiesthiena.iemani?fref=ts
Maaf jika tak dilayan . Yang ni pun spesies perangai gila-gila juga . Kalau tak dak dia, tak bising dah la bas tu . Dia suka buat lawak . Dia baik ." Usha garang - Usha garang " ayat dia . Hahhahahaha .

Nur Amalia Syahirah
 Ni la dia . Apa ? Nak ngorat dia ? 90% anda tidak akan dilayan . Hahahhaha . Podziah tau la dia segak . Nak tau lebih lanjut ? 
Dia pon perangai gila-gila juga . Tapi baik (Y) Kau hader ?

Ain Naszurien
 Ni la dia . Apa nama dia tadi ? Ain Nasaren ? Ain Nuzuren ? Ain Siren ? Siren polis mungkin ? Hahahaha . Lawak ja . Nama dia Ain Naszurien . Apa la yang payah sangat nak sebut ? Heran saya . Jangan marah aaaa ! *P.RamleeZaman2013* Dia segak ? Podziah tau . Nak ngorat ? Pusingkan kepala anda ke kanan --> https://www.facebook.com/ainz.nazurienkamal Dia perangai gila-gila juga . Dia baik . 

Sebenarnya ada lagi yang nak cerita . Tapi dah penat nak taip . Dah patah urat Podziah . Patah urat ? Oh my BM ! Hahahhaa . *TakLawak* Setakat ni ja . Nanti ada masa, Podziah update lagi .

Pecah Kaca Pecah Gelas ,
Halau Lalat Kena Gelas .

Eh silap pula pantun tu .

Pecah Kaca Patah Gigi,
Sudah Baca Tunggu Lagi .

*Betulkan pantun tu? Hentam saja la * 
*Rasanya update kali ni banyak tulisan . Kan ?*

















Friday, 28 June 2013

Kem TaHa Yang Best Gila !

ASSALAMUALAIKUM !!

Lamanya tak update status kan ? kan ? kan ? *BuatMukaComey*
Sebab apa tak update ? Sebab tak tau nak tulis tajuk apa ? Sebab apa tak tau ? Sebab tak tau laa . :D
Macam mana dengan cuti sekolah ? Best ? Pi jalan mana ? Podziah pi KEM yang best . Mungkin ada yang kata "Aku tak tanya pon dia pi mana ? Sibuk ja nak gitau" Jawapan : Saja ja nak gitau . Syok-syok la katakan . :D

Podziah nak cerita pasai Kem Tahahahaha . Hehehehe . Kem TaHa laa . Ada dak kat sini yang pi ?
Best kan ? kan ? kan ? Rasa macam nak pi lagi ja . Kem TaHa tu 25-26 bulan 5 haritu . 2 hari ja . Tak sempat nak berkenalan . :(

Best ooooo . Ada macam-macam . Masuk dalam air acaq la . Gelimatnyaaaa . Hahahhaa :D
Tak tau la nak cerita macam mana . Tengok la gambaq kat bawah ni . Banyak oooo . Tengok sampai berbulu mata :D *krik krik krik*















Banyak kan ? Sebenarnya banyak lagi . Tapi takkan nak boh semua . Tak larat nak tengok nanti . Hahahha .
Dah la tu . Setakat ni ja . Bye .
Assalamualaikum !! :D

Thursday, 16 May 2013

ASSALAMUALAIKUM :)

Happy Day's Teacher :3 *oh my english*
Hahahaha :D

Harini Podziah Nak Cerita Sikit Pasal Hari Guru Sekolah Podziah .
Best o0o0o0o0o .. Sekolah Korang Camna ? Mesti Best Jugak Kan ?
Sekolah Podziah Ada Macam-Macam Permainan .
Tapi .. Podziah Tak Masuk Pon . Kesah ?

Yang Bestnya Tak Belajar Pon !! :D
Hahahhahaha.. :3
Tapi Yang Sayangnya .. Tak Dak Gambar . Sedih :( ..

Tapi Best Jugak .. Kami Sekawan Pi Merayau Merata Tempat .
First Pi Dataran Kejat . Tengok Pertunjukkan Fesyen Zaman 40-an ..
Sapa Ntah Yang Menang . Tak Tengok Sampai Habis Pong :/
Lepastu, Pi Dataran Bola Tampar . Pi Tengok Cikgu-2 Main Bola Tampar :)
Ni Member-2 Yang Dok Pi Merayau --->
Pak Ajis, Aina, Greng, Doyah, Syidah, Anis, Nawal, Afida, Podziah :)

Nah Gambar .. Tengok La Kat Bawah :)


ni Pak Ajis . Nak Tau Nama Dia Apa?

Yang Ni Pula Aina . 
Nak Tau Apa Yang Menarik Tentang Dia ?

Yang Ni Greng . Nak Tau Nama Dia Apa ?

Yang Di Doyah . Nama Dia Yang Sebenar Hidayah ..
Ada Yang Menarik Tentang Dia . Klik Sini ---> https://www.facebook.com/dhiya.nur.5?fref=ts


Yang Ni Anis . Nak Tau Lagi Tentang Dia ?

Yang Ni Syidah . 
Klik Sini Kalu Nak Tau Pasal Dia ---> https://www.facebook.com/syidah.idrus?fref=ts


Yang Ni Nawal.. Nama Dia Siti Nawal Sumaiyah :)

Yang Ni Afida . Nak Berkenalan Dengan Dia ? 

Sorang Kawan Podziah Tak Pi Sekolah . 
Ni Gambar Dia ... 
Nak Tau Nama Dia Apa ?

Sorang Lagi Ada Hal Dengan Kawan Kelas Dia .
Ni Gambar Dia 
Nama dia Nanaa .. Nak Tengok Muka Dia Gena ?

Gambar Podziah Tak Perlu .. Hahahhaha.. :3
Dah La Tuu ... Penat Dah Menulis...
Nak Pi Tengok Kartun Phineas And Ferb Pula . 
Bye . *kenyit mata sambil lambai tangan*
Sat-2 . Sebelum Tu Nah Muah Setempek :* 
Hahhaaaha... Bye... Nanti Kita Jumpa Lain Naa.. Assalamualaikum !!

























Friday, 10 May 2013

ASSALAMUALAIKUM :D


Haiiyyaarrkkk !! Apakah benda ni ? Katak ? Mak aiii.. Geliiiii !!
Eh ! Bukan Katak La .. :D Anak Patung Penyu Rupanya.. Ingatkan katak !! :D

Oppppssss... Maaf ! Terlupa Pula Sekarang Ni Tengah Menulis Belog .. Ingatkan Tengah Mimpi Tadi :D
Hahahaha :D *lawak ka?? dak pong*
Tengah Buat Apa Tu ?? Makan ? Sudah-2 La Tu...
Merepek Dah Budak Ni.. Ish-3 .. Kembali Ke Sekolah. Eh ! Bukan La.. Kembali Ke Belog :D

Lamanya Podziah tak update status kan ? Harini Podziah nak cerita pasal KPOP !
Ada yang kata kami peminat KPOP ni x matured , berangan lebih and whatever :P
Sorry sikit.. KPOP best apa ? kan para peminat KPOP kan ??

Podziah minat kumpulan Super Junior .. sebab apa ? sebab ada Siwon la.. :D Korang??
Ni ha kumpulan SuJu tu.. Tengok la bawah ni...


Semua hensem-2 and comel-2 kan ??
Podziah paling minat Siwon <3 la.. :D
Yang kat atas tu tak hensem.. tengok yang bawah ni.. 

               
 

comel kan ?? Ada yang cakap tak comel.. ikut laa.. taste masing-2 .. :D
Tapi... Korang tengok tak yang dalam iklan Line tu ? Whoooaaa ... MELTING beb ...
comel siot !! Kawan-2 Podziah semua kata comel dalam iklan tu... hahahhaa.. :D

Comel kan..? Ngaku je laa...
Dah la... Podziah nak undur diri dulu.. Nak pi pekena Laksa dulu.. Nak ? Beli la.. :P
Bye... Assalamualaikum :D









Wednesday, 1 May 2013

ASSALAMUALAIKUM :D


Jawab la SALAM tu dulu.. Jangan main redah ja.. hehehe.. :D
Jawab salam kan WAJIB, memberi salam kan SUNAT..
Jadi, jangan lupa JAWAB na... ;)

Let's sing a song :)

Harini Podziah nak cerita tentang lagu yang Podziah dengan para bestie Podziah reka.. hehehhe
*para bestie? apakah?? oh my BM!!*
Meh nak cerita sikit macam mana lagu ni terhasil

Haritu Podziah ajak la kawan Podziah pi telefon mak Podziah
bukannya rindu.. sat gi kata Podziah ni anak manja pulak.. :D
Podziah pi telefon sebab nak bagitau balik pukul berapa..
almaklumlah... sekolah Podziah tak boleh bawa telefon..
lagipun balik dengan bas pulak tu.. :D

Sewaktu tengah tunggu kawan mana ntah yang dekat depan tu telefon,
Podziah dengan bestieS Podziah main lawak-2 la..
Lepastu terhasillah lagu tu..

nak tau macam mana lagu dia??
'man jada wa jada' la..
hahhaha.. lawak ja..
mata turunkan kebawah :D

Lagu 150 Juta Versi Podziah Dengan Azizah !! (ini utara mari)

Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Azizah katakan perkara yang sama
“Eh kenapa hang nak telefon juga?”
“Apa hang tak lenguh kaki apa hang tak bosan menunngu? ”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua Azizah sepak kaki aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil buat duckface Azizah bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”
Eh dah lebih seratus lima puluh juta kali
Azizah pesan pada aku apa yang bakal jadi
Azizah dan aku memang tak boleh telefon waktu prhimpunan
nanti kena duduk ats pntas tak pasal-2

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Aku dgn Azizah kena brdiri atas pntas betul-2
Terus Azizah pijak kaki aku smbil brkata

“Hang memang nak kena dengan aku”
“Tapi tunggu satgi bila kita dah turun dari pentas”
“Memang tak lma hang nak makan kaki aku”
“Tapi aku sabar sebab hang kawan baik aku”

“aku lagi kenal hang”
Buat muka tak malu saja
Bila kena berdiri atas pentas
Biar kena gelak

Padan muka kita
Sapa suruh gedik pi telefon
Kan dah dapat malu
Tutup muka saja

Sakit hati pon ada
Azizah lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis bila tengok pujangga ibu
Suara Azizah keras tak berbahasa

Kerna Azizah rimas gedik mengada-ngada
Azizah mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan dengar lagu sedih
Dan Azizah sengaja tunjuk keras kepala

Azizah punya gedik dah buang dalam longkang
Rahsia geng kita saja

Lagu ni tak berapa nak jadi sangat. Tapi tak pa la.. Ni saja syok-2 ja.. :D
Sorry x dak gambar.. :(


Terima kasih kepada yang terlibat reka lagu ni..

- Nanaa  - Hidayah  - Anis  - Nawal  - Afida  - G-hah  - Khalida  -Azizah  - Podziah

Nanti Podziah tulis banyak-banyak lagi.. 
Tak tau nak tulis apa dah..
Bye.. Assalamualaikum :D

Apasal tulisan jadi macam ni?? lantak la...
janji ada post sudaaa.... :D
kan...? kan...? kan...?

   

Saturday, 27 April 2013

Ma.S.A.M :D

ASSALAMUALAIKUM !!!!!!!!! ;)


*prap,prap,prap* kepak jari tangan dulu.. satgi kot lenguh nak menulis...

hahahhaha.. :D
acececcecececee... bukannya nak menulis banyak pong...


saja dok buat syok.. hahahahhaa :D

*lawak ke dik??* x pong.. :P

harini Podziah nak cerita pasal ..........................
tengok la kat atas tu.... Ma.S.A.M ..... kan...? kan..? kan...?
haaaaa.. yang tu la..
Podziah bukannya nak cerita pasal Podziah ni masam ka..
sesapa masam ka.... dak pong... 

x baik kata kat orang... :D

Podziah bukannya masam.. Podziah ni wangi selalu... :P
jeles ke dik?? hahhahaa.. :*



dah la tu.. cukup-2 la mengarut.. :D

back to the story morry..

*betui ka eja MORRY lagu tu?? lantak laa.. :D*


hari Khamis tu kan (25/4)... Podziah p M.S.A.M...

saja ja panggil masam.. :D
tapi yang bestnya........ Podziah jumpa DAFI dgn AJAK...
apa?? x kenai?? laaaaa..... 
DAFI yang c0mey-2 tu la... yang chubby-2 tu la...
ni haaa gambar dia... :D



c0mey kan?? Podziah macam x caya ja jumpa dia.. *teruja tuuuuu*

AJAK pula yang kumpulan Shiro tu.. x kan x kenai...
ni haaaa.... gambaq dia.. :D

dia pong c0mey kan...? hahaha.. teruja gila dapat jumpa. :P

tapi yang sedihnya........ :'(
*cerita kena ada babak sedih kan..?*
Podziah x dapat nak tangkap gambaq dengan depa dua..
sebab..... takut tertinggal bas la..
hahhahaha... kesian kan..? kan...? kan..?

tapiiiiiiiiiii.... Podziah ada tangkap gambar depa tengah duduk..
tengok la kat bawah ni... :D
c0mey gila depa dua ni.. jeles dak?? :P

hahahhaha... yang tu ja dan tangkap...
sedih gila.. :'(
hehehhehehe.... nanti kalu jumpa lagi nak p tangkap lagi la.. :D

oooopppppppppsssssss... terselit satu gambar Podziah dgn teman terbaik Podziah ni.. :D
hahhahaha... abaikan Podziah yang tengah pegang bekas air tu..
tengok kawan Podziah semata-mata.. :D
nama dia NUR SYUHADA BINTI AMIR..
yang tu ja nak bagitau.. babai.. :D
ASSALAMUALAIKUM... 
nanti jumpa lagi naaaaa... :D
muehehheehehhee.. ;)














Monday, 22 April 2013

besday BeStiE :D

ASSALAMUALAIKUM !!!! :D


dah lama Podziah x update kan?? hhahahaa.... tu la... tak dak tajuk nak tulis...
harini Podziah ada tajuk nak tulis.. tengok la kat atas tu.... "besday BeStiE" kan...?
haaaaaaaaa..... pasal tu la...

harini (22/4), besday salah sorang BuDDyz Podziah... ni ha... gambar dia...

ni la BESDAY girl..

muka BESDAY girl bkn yg potong kek tu.. yg tu ntah spa.... hahaha
yg x buat apa tu... alaaaa.. yang senyum tu la..
c0mey kan?? dia c0mey...
cuma kamera Podziah yang problem sikit... :D


hahahhaa... best oooo..... kami buat rancangan tapi tak berapa nak jadi...
huhuhu.. sedih.. lagu ni haaa.. rancangan dia...

Syidah dengan Puteri = pesan Kepcii
Azizah, Dayah dengan Khalida = beli kek dengan hadiah
Afida, Nanaa, Umairah, Aqilah, Hanim = makan ja... hahhaha.. tunggu apa lagi??
Podziah = tukang lenggahkan masa... ajak Besday Girl pi merata... sekali-sekala kan..? kan..? kan..?

walaupun tak menjadi tapi tetap best jugak.. ada la serba-serbi gambar dia... 
tengok la kat bawah ni...
ni kek yang kami beli... terpotong sikit... tikus curi... hahahaa

ni kenkawan Podziah.. :D

makan... tunggu apa lagi??

makan la... kalut nak tangkap gambar.... ish-3.... hahaa


pedas ayam tu... tu yang dahaga gila..

sempat posing lagi tu.. :D

sedapnya... :D

budak kecik ni kerja makan ja...

dua-2 kecik.. tapi makan banyak..

ni kawan Podziah... hahaaa :D 
*tak lawak pon*

ni hadiah dia... c0mey ooo... :D

sebenarnya nak tangkap gambar 1 Malaysia tu.. hhahahaha.. :D

sedap ayaq tu...

makan sambil sembang...

duta kek kot ni...

banyakkan gambar kami....
hahahahha... best gila... bye semuaaaa... nanti Podziah update lagi..

ASSALAMUALAIKUM