Wednesday, 1 May 2013

ASSALAMUALAIKUM :D


Jawab la SALAM tu dulu.. Jangan main redah ja.. hehehe.. :D
Jawab salam kan WAJIB, memberi salam kan SUNAT..
Jadi, jangan lupa JAWAB na... ;)

Let's sing a song :)

Harini Podziah nak cerita tentang lagu yang Podziah dengan para bestie Podziah reka.. hehehhe
*para bestie? apakah?? oh my BM!!*
Meh nak cerita sikit macam mana lagu ni terhasil

Haritu Podziah ajak la kawan Podziah pi telefon mak Podziah
bukannya rindu.. sat gi kata Podziah ni anak manja pulak.. :D
Podziah pi telefon sebab nak bagitau balik pukul berapa..
almaklumlah... sekolah Podziah tak boleh bawa telefon..
lagipun balik dengan bas pulak tu.. :D

Sewaktu tengah tunggu kawan mana ntah yang dekat depan tu telefon,
Podziah dengan bestieS Podziah main lawak-2 la..
Lepastu terhasillah lagu tu..

nak tau macam mana lagu dia??
'man jada wa jada' la..
hahhaha.. lawak ja..
mata turunkan kebawah :D

Lagu 150 Juta Versi Podziah Dengan Azizah !! (ini utara mari)

Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Azizah katakan perkara yang sama
“Eh kenapa hang nak telefon juga?”
“Apa hang tak lenguh kaki apa hang tak bosan menunngu? ”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua Azizah sepak kaki aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil buat duckface Azizah bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”
Eh dah lebih seratus lima puluh juta kali
Azizah pesan pada aku apa yang bakal jadi
Azizah dan aku memang tak boleh telefon waktu prhimpunan
nanti kena duduk ats pntas tak pasal-2

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Aku dgn Azizah kena brdiri atas pntas betul-2
Terus Azizah pijak kaki aku smbil brkata

“Hang memang nak kena dengan aku”
“Tapi tunggu satgi bila kita dah turun dari pentas”
“Memang tak lma hang nak makan kaki aku”
“Tapi aku sabar sebab hang kawan baik aku”

“aku lagi kenal hang”
Buat muka tak malu saja
Bila kena berdiri atas pentas
Biar kena gelak

Padan muka kita
Sapa suruh gedik pi telefon
Kan dah dapat malu
Tutup muka saja

Sakit hati pon ada
Azizah lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis bila tengok pujangga ibu
Suara Azizah keras tak berbahasa

Kerna Azizah rimas gedik mengada-ngada
Azizah mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan dengar lagu sedih
Dan Azizah sengaja tunjuk keras kepala

Azizah punya gedik dah buang dalam longkang
Rahsia geng kita saja

Lagu ni tak berapa nak jadi sangat. Tapi tak pa la.. Ni saja syok-2 ja.. :D
Sorry x dak gambar.. :(


Terima kasih kepada yang terlibat reka lagu ni..

- Nanaa  - Hidayah  - Anis  - Nawal  - Afida  - G-hah  - Khalida  -Azizah  - Podziah

Nanti Podziah tulis banyak-banyak lagi.. 
Tak tau nak tulis apa dah..
Bye.. Assalamualaikum :D

Apasal tulisan jadi macam ni?? lantak la...
janji ada post sudaaa.... :D
kan...? kan...? kan...?

   

No comments:

Post a Comment